29.1.2008

Kypsä.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Teen parhaillaan etiikan työtä abortista ja on ollut todella positiivista huomata, ettet ole ainakaan sarjakuvissa kertaakaan pohtinut aborttia! Tuntuu, että melkein kaikissa tv-ohjelmissa/kirjoissa ja muissa tulee esille abortti silloin kun joku tulee raskaaksi. Mutta onnea sen lapsen kanssa!

Maria kirjoitti...

Jaahass... Etiikka on sitten sitä että ollaan iloisia kun ihmiset ei pohdi juttuja.

Emmi Valve kirjoitti...

kyllä mä aluksi kävin läpi kaikki vaihtoehdot mielessäni. yhdessä kun keskusteltiin tulevan isän kanssa niin sitten ei enää mietitty muuta kuin että mitäs sen skidin kanssa sitten tehdään. uteliaille olen sanonut että vahinkovauva tuli, mutta mä olen aikuinen ihminen ja tiedän miten lapsia tehdään ja miten niistä pääse eroon.
uskon että ihminen voi antaa toisille itsestän vain niin paljon kuin jää voimavaroja yli oman hyvinvoinnin takaamisen jälkeen. koin että oma kapasiteettini riittää. tiedän monet eivät olisi tilanteessani uskoneet siihen, olin vasta valmistunut, työtön, asuin kämpässä josta puuttui pesukoneet ja suihku, sähkötkin rikki ja ikkunoista yritti öisin sisään kummaa jengiä. oma lapsuuteni oli kuitenkin sen verran rahaton, etten ole koskaan ajatellut että ennen lasta täytyy olla kaksi mersua tallissa. ...ja nyt on jo ne sähköt, suihkut ja pesukoneetkin. oma mielipiteeni siis on tiivistettynä se, että on ihan oikein pohtia mitä sille lapselle olisi antaa ja riittääkö se. eri ihmisillä on myös eri standardit.